Vernostné zľavy extra 3-7%

4 mýty o diéte

Chudnutie | 15. 2. 2008
4 mýty o diéte

Nemôžeme pre svoje telo urobiť nič lepšie ako byť zdravím prostredníctvom zdravého jedla. Nanešťastie sa mnoho ľudí v domnienke zdravého stravovania ani nepriblíži k tomuto cieľu pričom robia mnoho veľkých chýb.

Zhrnuli sme tieto chyby , respektíve mýty do štyroch základných, ktorým sa treba vyvarovať. Tieto mýty propagujú niektoré diéty založené na úplnom zakázaní užívania niektorých základných potravinových zložiek, ktoré naše telo potrebuje.

1, Mýtus – Eliminovanie niektorých základných skupín potravín

Mnoho odtučňovacích diét je založených na eliminácii jednej alebo dvoch základných skupín potravín, čo samozrejme nie je správne. Vaše telo však potrebuje vyvážený príjem potravín, ktoré Vás budú zásobovať rôznorodými výživovými zložkami a udržia Váš organizmus zdravý.

Vaše telo potrebuje vodu, vitamíny, minerály, bielkoviny, tuky, sacharidy, vlákninu a kyslík. Konzumovať v diéte ovocie, zeleninu, oriešky, semienka, obilniny podporí Váš imunitný systém a ostanete tak zdravými.

2, Mýtus – Musíte jesť mäso aby ste prijali dosť bielkovín

Vaše telo potrebuje 30 až 50 g bielkovín každý deň. Mäso a mliečne produkty obsahujú vysoké percento sodíka a tuku. Ovocie a zelenina obsahuje najmenej 1 g bielkovín / ks. Cereálie, oriešky a strukoviny obsahujú kompletné bielkoviny na rozdiel od mäsa.

3, Mýtus- Odstránenie tuku z diéty

Vaše telo potrebuje príjem 50 g tuku každý deň. Nemôžete eliminovať úplne tuk z Vašej diéty pretože pomáha Vašim kĺbom a svalovému tkanivu pracovať plynulejšie. Surové oriešky, olivový olej a avokádo sú bohatým zdrojom živín a zdravých tukov.

Pozorne si všímajte zloženie produktov, ktoré kupujete a vyhýbajte sa živočíšnemu a hydrogénnemu tuku.

4, Mýtus- Musíte byť hladní, aby ste mohli chudnúť

Priemerná žena by nemala denne prijať menej ako 1200 kalórií a muž menej ako 1800 kalórií v priebehu jedného dňa. Ak budete konzumovať prírodné produkty nikdy nebudete musieť byť hladnými. Môžete dosť veľa jesť čerstvého ovocia a zeleniny bez obavy negatívneho efektu na Vašu váhu.

Pre maximalizovanie výživovej hodnoty potravín snažte sa konzumovať ich, v čo najnaturálnejšej podobe bez ďalších prímesí a konzervačných látok.

Tým, že sa vrátite, čo najviac k prírodným zdrojom potravín a fyzickej aktivite vyhoviete svojmu telu v tom, na čo bolo stvorené. Udržujte si hmotnosť a posilňujte svoj imunitný systém, aby ste ostali zdravšími a žili dlhšie.

Pridaj sa k nám na facebook