Vernostné zľavy extra 3-7%

5 Chýb, ktoré vás delia od výsledkov

Chudnutie | 18. 1. 2016

Ste unavený z toho, že každý január to dopadne rovnako? Tento rok to urobte inak tým, že sa vyhnete rovnakým chybám.
Ako sa starý rok vystriedal s novým, urobili ste životné rozhodnutie zmeniť kvalitu vášho života a životného štýlu. To všetko s cieľom byť zdravším. Urobte však pár vecí inak oproti minulým rokom. Ako?

 5 Chýb ktoré vás delia od výsledkov

Je to jednoduché: Tento rok nerobte žiadne z klasických chýb, ktoré otočia vašu snahu na neúspech. Prečítajte si týchto 5 odporúčaní, ktoré vám v tom pomôžu dostať sa až ku samotnému cieľu.

1, Začali ste príliš rýchlo

Jednou z najproblematickejších opakujúcich sa klasických chýb, ktorých sa neúspešní dopúšťajú je odstrihnutie kalórií príliš radikálne. Dôvod? Váš metabolizmus (premena potravy na energiu). Spotreba kalórií sa počas dňa konštantne mení podľa toho aký máte pohyb, teda výdaj energie/kalórií a samotný príjem kalórií.

Takže, rapídnym odstrihnutím kalorického príjmu vaše telo bude po určitej dobe reagovať núdzovo a rovnako bude prispôsobovať spotrebu uložených kalórií pričom bude šetriť energiou všade, kde to bude možné, keď jej príjem je nedostatočný. Ako náhle váš metabolizmus spomalí, aby šetril energiu, vaše chudnutie začne stagnovať. Ďalším logickým krokom je buď ďalej znížiť príjem alebo zvýšiť výdaj energie prostredníctvom cvičenia. Hlavným problémom v tomto okamihu je, že ste jedli veľmi málo, takže makať hodiny na kardio strojoch, nemusia priniesť výsledky a budete sa cítiť prinajmenšom ako zombie! Táto situácia sa stáva nebezpečnou pre redukciu nadváhy , nehovoriac o tom ako budete zvyšovať svoju výkonnosť?

Pri spomalení metabolizmu, chuť na jedlo stúpa každou minútou a nakoniec podľahnete chuti a prvé čo dostanete do rúk, je v horšom prípade bufetové jedlo. Tu nastane najväčší problém, metabolzmus už spomalil a všetko čo zjete sa začne ukladať do tukových zásob skôr ako pri bežnom režime. Ani sa nenazdáte a pôvodná hmotnosť je späť prípadne niečo navyše.

Riešenie:
Choďte do toho rozumne. Začnite s miernym znižovaním a úpravou kalorického príjmu a postupne zvyšujte výkon. Sledujte svoje pokroky pomocou kombinácie rozsahu hmotnosti a obrázkov postavy následne upravovaných energetických hladín. To posledné ľudia väčšinou prehliadajú. Podľa toho upravujte výživu a tréning. Takýto prístup vám umožní udržať si svoje duševné zdravie a pocit sýtosti bez toho, aby ste stratili svalovú hmotu a kontrolu nad jedlom.

2, Nereálne očakávania

Cieľ schudnúť 20 kg je dobrý cieľ, ale neočakávajte, že ich zahodíte počas niekoľkých týždňov, alebo dokonca niekoľkých mesiacov. Strata hmotnosti príliš rýchlo vás oberie o značné množstvo svalovej hmoty a metabolizmus začne pracovať ako leňochod.

Rovnako neexistuje žiadny čarovný program, ktorý vás obdarí 10 kilogramami nových krásnych svalov za krátky čas. Jednoducho sa to nestane. Telo nebuduje svalovú hmotu tak rýchlo, ako ste ochotný jesť. Kulturistom trvá roky dostať sa do formy v akej ich poznáme z plagátov.

Riešenie:
Pochopiť rozdiel medzi pozitívnym a reálnym myslením. Všeobecným pravidlom je chudnúť / priberať 0,5-1 kg týždenne. To znamená, že nie je dobré chudnúť alebo priberať počas obdobia jedného týždňa viac, alebo menej. Ak to pôjde rýchlejšie, bude to na úkor svalovej hmoty pri chudnutí alebo na úkor zbytočného tuku pri budovaní svalovej hmoty.

5 Chýb ktoré vás delia od výsledkov

3, Zlyhanie v nadstavení cieľa

Stanovenie cieľa nie je využívané správne. Iste chcete schudnúť v tomto roku, to je jasné. Povedzte viac a presne koľko a do kedy. Mať pravdepodobný cieľ nestačí.
Nadstavenie reálnych cieľov krátkodobých a dlhodobých vám pomôže sústrediť sa na ne v krátkom aj dlhodobom časovom horizonte. Trénujte jednoducho špecificky, merateľne s reálnymi cieľmi. Dátum ukončenia slúži ako skvelý bod pre hodnotenie pokroku aj vášho prístupu, čo vám umožní doladiť pokračovanie výsledkov správnym smerom.

Riešenie:
Po tom, čo ste si stanovili hlavné ciele, nezabudnite sa vrátiť spať rozvíjať tie krátkodobé, ktoré vám pomôžu udržať vás v správnych koľajách. Kontrolujte si ich a dodajú vám nie len motiváciu, ale aj udržia vaše telo v správnom smere. Nenechajte to len na bod začiatočnej motivácie a konečný dátum premeny! Dbajte o to, aby vám boli vaše ciele na očiach, napríklad na chladničke ;-)

4, Vzdáte to príliš skoro

Ak by bolo chudnutie jednoduché, obezita by nebola takým problémom akým je v súčasnosti. Bez ohľadu na to aký správny je váš prístup, bude to trvať týždne, mesiace. Budú aj také, kedy neschudnete ale to je OK. Je veľmi pravdepodobné, že chudnete tuk a priberáte svaly (svaly sú dvojnásobne ťažšie), čo sa nemusí odzrkadliť na váhe.
Na druhej strane, získavanie svalovej hmoty nie je lineárne a často nastáva v určitých cykloch. Telo musí byť podrobené konzistentnému podnetu, aby reagovalo a telo každého z nás môže reagovať na inom mieste.

Riešenie:
Rím nebol postavený za jeden deň a ideálne postava nebude tiež. Dôverujte postupnému procesu a prijmite ho. Budete nepochybne čeliť prekážkam, ale ak budete dostatočne silní a odhodlaní zvládnete ich, pričom vás urobia odhodlanejšími.
Do tej doby buďte trpezliví a držte sa plánu. Dobre zostavený plán vás dovedie k úspechu do vtedy do kým ho budete udržiavať na 100%.

 

 5 Chýb ktoré vás delia od výsledkov

5, Nezdieľanie vašich výsledkov

Chápem túžbu, aby ste udržali začiatok vašej premeny v tajnosti, lebo možno nechcete, aby si ľudia mysleli , že ste nespokojný/á a nemáte dosť sebavedomia, prípadne neboli svedkami vášho neúspechu. Chcem však, aby ste vedeli, že pre váš cieľ nie je dôležité čo si ostatní myslia o tom, že ste sa o to pokúsili. Podelíte sa s nimi o prvé výsledky!

Ak nechcete zdieľať prvé výsledky, ochudobníte sa o ďalšiu motiváciu, ktorá bude súvisieť v istej verejnej zodpovednosti voči sebe samému. Nikto nechce byť tým, ktorý hovorí čo by chcel a keď dôjde na lámanie chleba zuteká ako prvý. Môže to znieť dosť povrchne chudnúť preto, aby ste „im to ukázali“, ale u mnohých to funguje perfektne.

Riešenie:
Povedzte svojim blízkym o vašich cieľoch, nie len, že vám poskytnú ďalšiu podporu v motivácii, ale budete mať určitú zodpovednosť, ktorá opäť pomôže udržať sa cieľa. Dokonca to môže motivovať aj ich , aby skúsili zmenu k lepšiemu vo vlastných životoch. To je však len na nich.

Do tej doby sa zatiaľ zapojte do online komunity, kde nájdete ľudí, ktorí zdieľajú podobný záujem ako ten váš a budete mať s kým komunikovať na rovnakú tému.

 

Fotografie: bodybuilding.com

Pridaj sa k nám na facebook