Vernostné zľavy extra 3-7%

Ako vyčistiť Vašu diétu ?

Chudnutie | 10. 1. 2007
Ako vyčistiť Vašu diétu ?

Tisícky kníh boli napísané ohľadne tejto témy, mnohé sa stali bestsellermi. To, čo Vám dám, sú základy a nechám Vás upraviť diétu na jedlá, ktoré máte radi. Aj keď uvediem príklad, mali by ste to pochopiť ako všeobecné pravidlo .Napríklad, ak tuniak je na zozname proteínov v jedle a Vy neznášate tuniaka, skúste ho nahradiť iným proteínom.

Tak začnime s tým, čo by ste určite v stravnom lístku nemali mať. Prvá položka na zozname sú jednoduché cukry. Niektoré jedlá a snacky napchaté jednoduchými cukrami: cukrovinky, keksy, zmrzlina, šišky a zákusky. Javorový sirup, med, biely chlieb, koláče, mlieko a mliečne výrobky ako jogurty (áno aj tie s označením LOW FAT) a cereálie pre studené raňajky.

Staňte sa dychtivý čitateľ informácií štítkov na potravinách, so špeciálnym zameraním na obsah cukru. Bol som zhrozený zistením koľko označených „Zdravých“ cereálií ,čo som jedával mali skoro toľko obsahu cukru ako cukrová vata a kokosové tyčinky na jarmoku.

 

obsah cukru v potravinách

 

Taktiež je veľa schovaných cukrov v nealko nápojoch (okrem tých označených DIET) ovocných džúsoch a šťavách. To isté platí pre ochutené kávy predávané v automatoch alebo miestach ako StarBucks a pod. Jedením viac ako jedného alebo dvoch kusov ovocia každý deň, hlavne tých s vysokým obsahom cukrov ako napríklad, vodný melón Nie-Nie. Nesmiete zabúdať, že ovocie nie je nezdravé, je len kvôli obsahu cukru do diéty nevhodné. Viac schovaných cukrov sa schováva v omáčkach a prísadách. Grilované kuracie prsia sú fajn, ale pravda je taká, že môžu obsahovať veľa cukru práve v grilovacej omáčke, ktorá ich pokrýva. Mnohí z nás skutočne kúpu naše jedlo v cukrom- prepchanom kečupe.

Tuk je naša ďalšia veľká výživa na pretras. Najhorší páchatelia sú prísady ako maslo, šalátový dresing, tatárska a majonéza, nasledované vyprážanými jedlami ako vyprážané kura, hranolky a mnoho fast foodov. Pizza a zmrzlina aj keď chutné ako nebo, sú preplnené tukom. V skutočnosti Vám pizza dá dvojnásobne viac tukov pretože kombinuje tuk z bielou múkou.

Smotana, syr a plnotučné mlieko sú veľmi bohaté na tuky. Bravčovina a červené mäso majú vysoký obsah tukov, ale pekné rezy sviečkovice, bôčika alebo telacie sú OK – pokiaľ ich nebudete jesť so škrobmi ako ryža alebo zemiaky.

Nemali by ste kombinovať tuky a sacharidy. Tento mix je viazaný vás urobiť tučnými. Oboje tuk aj sacharidy sú zdrojom energie, a naše telá nepotrebujú toľko paliva naraz. Položky ako špagety a mäsové guľky (aj keď celozrné špagety a mäsové guľky s extra chudého morčacieho mletého mäsa sú lepšie), arašidové maslo a aspikové sendviče, pizza, a cukrové cereálie v plnotučnom mlieku je hrozná strava pre osobu, ktorá sa pokúša zhodiť telesný tuk.

Protiklady k všeobecnému presvedčeniu, mať trošku tučnejší zdroj proteínov vo Vašej diéte ako celé vajíčka, orechy, kuracie stehná, červené mäso a ryby ako losos je dobre. Existujú dobré tuky v týchto jedlách a pretože tuk sa trávi veľmi pomaly, budete sa cítiť najedený dlhšie ako keby ste zjedli iba chudý zdroj proteínov. Nebojte sa tukov v miernych dávkach. Iba sa uistite, že ich nekombinujete so sacharidmi!

Pridaj sa k nám na facebook