Vernostné zľavy extra 3-7%

Cvičenie bez diéty: Prehratá vojna!

Chudnutie | 15. 2. 2007
Cvičenie bez diéty: Prehratá vojna!

Keď sa Vám začnú čoraz viac obťahovať nohavice okolo pása a v jeden deň si ich takmer neoblečiete, uvedomíte si, že je čas začať niečo so sebou robiť. Pustíte sa s najväčšou vervou do cvičenia jednu hodinu denne. Vitajte v klube. Toto je typický príznak nespokojnosti zo svojou postavou.

Otázne však je, že či Vám cvičenie má navodiť pocit zadosťučinenia pre svoje telo alebo chcete naozaj schudnúť. Experti na diétu celého sveta hovoria o tom, že ženy sú ochotné urobiť čokoľvek, aby zhodili nadbytočné kilogramy a gramy.

Muži na druhej strane sa snažia dodržiavať overené postupy a ostať len pri cvičení v domnienke, že pre redukciu nadváhy je fyzická aktivita postačujúca, čo je samozrejme nesprávne.

Posledné vedecké výskumy hovoria o premýšľaní a postoji ku redukcii nadváhy u mužov v strednom veku. Mnoho z nich v mladom veku aktívne športovalo (futbal, baskedbal) a teraz si myslia, že keď sa vrátia k tréningom 3 x večer týždenne zo spaľovaním tuku a formovaním postavy nebude vôbec problém.

Omyl! je to problém. Je predsa pochopiteľné, že kalorický výdaj v období diéty musí presahovať denný príjem, aby telo siahlo po energetických zásobách nášho organizmu (tuk). Pre to musí byť príjem živín prispôsobený tejto požiadavke a samozrejme aj rýchlosti a možnostiam metabolizmu v danom veku.

Na druhej strane vedci a diétológovia tvrdia, že diéta bez cvičenia je účinná len minimálne. Pokiaľ budete dodržiavať diétu, ale Vaša jediná fyzická aktivita bude Vaša práca, redukcia hmotnosti bude len veľmi minimálna. Potvrdzuje sa len, že dokonalá súhra správnej výživy a dobrého tréningového programu dokáže poraziť Váš problém.

Muži a ich počiatočná diéta sú špeciálnym problémom. Keď že niektorí muži len s minimálnymi skúsenosťami nemajú radi keď ich niekto poučuje, nastupujú do diéty s vlastným teoretickým plánom a presvedčením.

Odporúčame všetkým začiatočníkom odborne sa poradiť s diétológom, trénerom, prípadne si naštudovať základné pravidlá z odbornej literatúry, čo Vám rozhodne pomôže.

Napriek tomu v rôznych metódach a dietetických plánoch dokážu muži a ženy spaľovať úplne rovnaké množstvo tuku za rovnaký čas. Nemýľme si to však s nerovnomerným rozložením tuku v niektorých oblastiach tela, ktoré majú ženy a muži rozdielne.

Obidve pohlavia sú však náchylné po dlhšom čase získať stratený tuk naspäť. Ale prečo? Mnoho ľudí vníma diétu ako niečo do čoho v stupujú len z nutnosti a nedokážu sa s ňou dlhodobo stotožniť.

Myslím si, že nieje vôbec ťažké prispôsobiť každého denné stravovanie tak, aby to bolo chutné a zároveň aj zdravé jedlo, na ktoré sa budeme tešiť každý deň a takisto nie je ťažké odcvičiť 4 x do týždňa svoju hodinku vo fitness a žiť takýmto spôsobom dlhodobo.

Diétu respektíve úpravu stravovania podľa požiadaviek organizmu netreba vnímať ako prekážku, ale ako prostriedok!

Pridaj sa k nám na facebook