Vernostné zľavy extra 3-7%

Odbúravajte tuk aj počas spánku

Chudnutie | 11. 9. 2012
Odbúravajte tuk aj počas spánku

Čo by ste povedali na to, keby sa Vám podarilo aj počas spánku efektívnejšie odbúravať tukové zásoby a obmedzovať ich ukladanie? Pomôcť Vám s týmto môžu niektoré zo suplementov, ktoré sú uvedené nižšie.

Ak potrebujete o jeden dobrý dôvod viac, aby ste si zdriemli alebo aby ste spali o niečo dlhšie, máme pre Vás dobrú správu. Podľa nedávno uverejnených vedeckých štúdii môže byť aj jedna hodina spánku naviac dobrým pomocníkom, ktorý Vám pomôže znížiť riziko nadváhy.

Táto informácia však stráca svoj zmysel v prípade fyzicky neaktívnych jednotlivcov a preto by ste sa mali venovať aspoň nejakej namáhavejšej činnosti minimálne po dobu 20-30 minút denne. Za tohto predpokladu potom pomocou nasledujúcich suplementov môžete účinne podporiť odbúravanie tukov počas spánku a to bez toho, aby sa Váš spánok akýmkoľvek spôsobom narušil. Dosť bolo reči, predstavme si spomínaných pomocníkov.

 

5-HTP (5-hydroxytryptofán)

Látka 5-HTP je derivátom aminokyseliny tryptofán, ktorý je schopný regulovať spánkové návyky a náladu. Je základným predpokladom pre tvorbu takých dôležitých hormónov, akými sú serotonín a melatonín, ktoré regulujú zdravý spánkový cyklus. Metalonín navodzuje spánok a serotonín je nervový prenášač, ktorý má vplyv aj na zlepšenie nálady, zvýšenie pocitu nasýtenia a dokáže podporiť aj regeneračné schopnosti organizmu.

Preto je 5-HTP dobrým suplementom, ktorý utlmí Vaše zvýšené chute na jedlo pred spaním a podporí tým odbúravanie telesného tuku a zamedzenie jeho tvorbe, zatiaľ čo vy spokojne spíte. Jedna zo štúdii preukázala, že tento doplnok veľmi dobre pôsobí u obéznych dospelých jedincov, v prípade ktorých prispieva k zníženiu celkového príjmu sacharidov, zvyšuje pocit nasýtenia a podporuje redukciu telesnej váhy.

Odporúčané dávkovanie:

Cca 50-100 mg 5-hydroxytryptofánu približne 1-2 hodiny pred spánkom.

 

CLA (konjugovaná kyselina linolová)

Napriek tomu, že jej základný názov znie pomerne komplikovane, mali by ste sa s touto látkou, ktorá takisto dokáže bojovať v noci proti tukom za vás, čo najskôr zoznámiť. Pod skratkou CLA sa skrýva skupina derivátov kyseliny linolovej, voľne sa vyskytujúcej v prírode. Patrí k tzv. zdravým zdrojom tukov. Vedeckým výskumníkom sa podarilo zistiť, že CLA môže mať rad ďalších zdravotných pozitív, spočívajúcich v zosilnení obranyschopnosti, znižovaní rizika rakoviny a srdcových ochorení.

Pokiaľ je reč o posilňovaní, CLA stimuluje svalovú hypertrofiu a súčasne s tým podporuje redukciu telesného tuku v organizme tým, že znižuje množstvo a obsah tukov v tukových bunkách, zvyšuje metabolizmus a spaľuje nadbytočné tukové rezervy. Tieto efekty sa podľa všetkého dajú vo výraznejšej miere očakávať len pri pravidelnom užívaní CLA.

Odporúčané dávkovanie:

Cca 2-3krát denne približne 1-3 gramy CLA (môže byť 2krát spolu s jedlom a 1krát tesne pred spaním).

 

Guggulsterón

Účinné guggulsteróny, ktoré sú označované písmenami E a Z, sa extrahujú z indického stromu Comniphara mukul. Tieto látky dokážu zlepšovať vstrebávanie jódu v štítnej žľaze, čo následne vedie k zvyšovaniu tvorby hormónov zvyšujúcich rýchlosť metabolizmu bez toho, aby sa uplatňovala termogenéza (čiže spaľovanie tukov v dôsledku zvýšenej telesnej teploty). Preto guggulsteróny pôsobia ako veľmi vhodné suplementy, ktorú účinne podporujú spaľovanie tukov aj počas noci. Okrem toho majú aj pozitívne vplyvy na znižovanie hladín cholesterolu.

Odporúčané dávkovanie:

Cca 20-60 mg gugglesterónov typu E a Z pred spaním a rovnakú dávku aj 1-2krát v priebehu dňa. Pokiaľ trpíte akoukoľvek poruchou štítnej žľazy, vždy konzultujte akékoľvek užívanie podobných látok aj s vašim lekárom.

 

Rybí tuk

Starý známy rybí tuk obsahuje tzv. omega-3 nenasýtené mastné kyseliny a to eikosapentaenovú kyselinu (EPA) a docosahexaenovú kyselinu (DHA), ktoré pôsobia o niečo rozdielnejšie ako ostatné druhy omega-3 mastných kyselín nachádzajúcich sa v rastlinných zdrojoch. Moderné výskumy potvrdili, že príjem týchto látok dokáže efektívne znižovať hladiny telesného tuku. Zdá sa Vám to akési divné, že samotný tuk pôsobí priamo na odbúravanie tukov v organizme? EPA a DHA podporujú oxidáciu tukov tým, že aktivujú gény rozkladajúce lipidy v tele. Napríklad nie tak dávna štúdia potvrdila, že obézni jedinci, ktorí boli na nízkokalorickej diéte doplnenej rybím tukom, zredukovali o viac ako 10% nadváhy viac ako kontrolná skupina v časovom úseku troch týždňov.

Odporúčané dávkovanie:

Približne 2-3 gramy ráno s jedlom a podobnú dávku aj pred spaním.

 

GABA (gama-aminomaslová kyselina)

Jedná sa o aminokyselinu, ktorá sa vo vyšších koncentráciách nachádza v ľudskej centrálnej nervovej sústave. Dokáže znižovať aktivitu určitých nervových prenášačov a to z nej robí ideálneho nočného pomocníka, podporujúceho relaxáciu a kvalitu spánku. GABA tiež podporuje tvorbu dôležitého rastového hormónu, ktorý okrem iného posilňuje aj spaľovanie tukov a samozrejme aj svalový rast.

Odporúčané dávkovanie:

Približne 2-5 gramov GABA 1-2 hodiny pred spaním. Začínajte skôr s nižšou dávkou a podľa reakcie ju potom zvyšujte.

Pridaj sa k nám na facebook