Vernostné zľavy extra 3-7%

Butterfly zhyby – Butterfly Pull Up, CrossFit

Cviky | 20. 1. 2015

trening chrbat

 

Hlavné zapojené svaly: Paže, Chrbtové svalstvo

Ďalšie zapojené svaly: Brušné svalstvo, Nohy

Štandard: CrossFit

Butterfly pull up je spôsob prevedenia zhybov pričom využívame váhu vlastného tela a kipping na čo najefektívnejšie vykonanie maximálneho počtu opakovaní. Dodržujeme pritom zásadné pravidlo zhybov kedy v dolnej fáze pohybu sú paže vystreté a v hornej, smeruje brada nad hrazdu. 

Prevedenie:

1, Zavesíme sa na hrazdu ako pri striktných zhyboch. Vlastnú váhu prenášame viac na prsty rúk ako na dlane. Nakoľko budeme pracovať celým telom dynamicky, klasický úchop spôsobí rýchlejšie oddeľovanie pokožky od dlane (mozole).   

2, Následne svoje prvé opakovanie začneme vykonávať rovnako ako dynamické zhyby, pričom plynule prechádzame v konečnej fáze pohybu do ďalšieho opakovania protipohybom nôh už od bedrových kĺbov.

3, V každom opakovaní dbajte na to, aby brada vždy presiahla výšku samotnej hrazdy. Aby bol prechod plynulý medzi jednotlivými opakovaniami je potrebné techniku nacvičovať a pomáhať si dolnou polovicou tela.

Butterfly Pull Up patria medzi najnáročnejšie cviky z hľadiska správneho prevedenia a preto ich zvládnutie chvíľu potrvá. Vďaka tomuto variantu prevedenia zhybov dokážete robiť rekordný počet opakovaní za veľmi krátky čas so splnením základných atribútov zhybu, vystretých paží v dolnej pozícii a brady nad hrazdou v hornej pozícii.   

Pridaj sa k nám na facebook

Novinky

Najčítanejšie

Súvisiace články