Vernostné zľavy extra 3-7%

Deadlift - Mŕtvy Ťah, CrossFit

Cviky | 25. 3. 2014

trening quadriceps

 

Hlavné zapojené svaly: Kompletné svalstvo nôh

Ďalšie zapojené svaly: Spodný chrbát, Brušné svalstvo

Štandard: CrossFit

Mŕtvy ťah je komplexný základný cvik na precvičenie celého tela pričom do pohybu zapájame všetky hlavné svalové skupiny. Je to cvik zo zásadným vplyvom na správne držanie tela počas pohybu vo všedný deň ako aj na tréningu. Pri jeho prevedení je veľmi dôležité dbať na vystretý chrbát. Viac ku technike na videu a v popise nižšie

 

Prevedenie:

1, Pristúpime k činke v rozmedzí medzi šírkou panvy a ramien tak, aby sa zľahka dotýkala holenných kostí.

2, Rovnomerne uchopíme činku z vonkajšej strany nôh, pričom máme vystretý chrbát aj paže. Krivka od bedier k hlave ostáva lineárna, ťažisko sústredíme na päty a ramená sa dostávajú mierne pred činku. Pred zdvihom záťaže okysličíme organizmus nádychom.

3, Kontinuálne zaberajú nohy i chrbát, pričom kolená tlačíme dozadu a mierne od tela následne, keď činka prechádza cez oblasť kolien nútime i trup k plnej extenzii . Počas prevedenia zadržíme dych a vydýchneme počas a po úplnej extenzie trupu.

4, Následne rovnakým pohybom spúšťame záťaž s nádychom naspäť, pričom je činka stále v kontakte s telom, až kým sa zľahka dotkneme činkou zeme a znova dvíhame záťaž naspäť do úplného ukončenia počtu opakovaní / série.

Pripravené v spolupráci s:  Centrum Funkčného Tréningu

 Deadlift - Mŕtvy Ťah, CrossFit

 Deadlift - Mŕtvy Ťah, CrossFit

 

 

Pridaj sa k nám na facebook

Novinky

Najčítanejšie

Súvisiace články