Vernostné zľavy extra 3-7%

Trh Silou - Snatch, Vzpieranie

Cviky | 7. 1. 2016

trening quadriceps

 

Hlavné zapojené svaly: Kompletné svalstvo nôh, Trapézy, Ramená, Spodný chrbát

Ďalšie zapojené svaly: Chrbtové svalstvo, Brušné svalstvo

Štandard: Vzpieranie

Tento cvik je náročný na správne technické prevedenie a začiatočníkom odporúčame správnu techniku nacvičovať s minimálnou záťažou, najlepšie s prázdnou oskou. Vhodné najprv zvládnuť techniku cviku mŕtvy ťah- trhový úchop, drep vo vspažení. Tento cvik je vhodné trénovať pod dohľadom kvalifikovaného trénera. Pred samotným tréningom sa vždy dobre rozcvičte dynamickým strečingom.  Existujú tri druhy prevedenia známe ako Trh silou (Muscle snatch), Trh do polo s nakopnutím (Power snatch), Trh do sedačky (Squat snatch).

 

 

Prevedenie:

1, Začneme technikou ako pri mŕtvom ťahu s trhovým úchopom. Uchopíme os na široko, nasleduje ťah osky vzpriamením nahor, následne ťaháme os tesne pred sebou zapojením trapézov a v oblasti podbruška osku môžeme nakopnúť. Ďalej sa cez špičky, vyťiahnutím lakťov nahor, snažíme dynamicky dostať osku nahor, zároveň začíname padať pod osku, čo najrýchlejšie. 

2, Pri pohybe tela pod činku, nohy pracujú ako pri drepe, nenarušujeme kolmú dráhu osky a snažíme sa ju podoprieť vystretými, zafixovanými pažami, pričom prepíname lakte. Čím je pohyb pod činku rýchlejší, tým jednoduchšie tento bod zvládneme.  

3, Z dolnej pozície s činkou fixovanou nad hlavou, drepom v nohách sa vzpriamime do úplnej extenzie kedy dosiahneme vo vzpriamení s činkou nad hlavou konečný bod trhu. 

Snatch - Trh silou

Snatch - Trh silou

Snatch - Trh silou

Snatch - Trh silou

Snatch - Trh silou

Snatch - Trh silou

Snatch - Trh silou

Pridaj sa k nám na facebook