Vernostné zľavy extra 3-7%

4 Spôsoby ako sa vyhnúť zraneniu

Tréning | 9. 8. 2016

Jednou z najčastejších otázok diskutovaných silovými športovcami je otázka zranení a ich eliminácia. Je nemožné úplne eliminovať riziko zranenia pri tréningu, no existujú spôsoby ako ich oddialiť, respektíve odstrániť príčiny tohto následku. Tu je niekoľko tipov ako znížiť riziko zranení.

4 Spôsoby ako sa vyhnúť zraneniu

Počúvaj svoje telo

Každý už počul slovnú motivačnú formulu “No Pain No Gain”. Aj keď je to určite do istej miery pravda, neprekračujte hranicu, ktorú by ste nemali prekročiť. Vzhľadom na Váš tréningový plán a to ako intenzívne a často trénujte, sa pomerne ľahko môžete dostať do pretrénovania. Ako náhle zohrejete svoje telo v posilni pred náročným tréningom, vaše telo vám povie do akej miery ho v danom tréningu môžete zaťažiť. Počúvajte ho a nesnažte sa prekračovať tieto hranice. Po náročnom tréningu si vždy doprajte adekvátny oddych a regeneráciu.

 

Dodržuj techniku

Je absolútne nevyhnutné dodržiavať techniku prevedenia cvikov, pokiaľ dvíhate ťažké váhy kvôli plnému rozsahu pohybu. Uvedomte si, že budovanie sily nie je šprint, ale maratón. Učte sa milovať cestu, ktorá vedie ku sile vášho tela. Používajte a dbajte o správne prevedenie cvikov počas toho ako sa snažíte dosiahnuť maximum. Keď sa technika začne kaziť, prestaňte (takýto bod bude vaším STOP limitom). Vďaka prísnemu pohľadu na vlastný tréning sa dostanete ďalej nie len v napredovaní používanej váhy, ale aj bez zranení týždeň po týždni.

 

Aktívna regenerácia

Kvalitnú regeneráciu je veľmi jednoduché prehliadnuť, pretože väčšina z nás radi dvíhajú ťažké váhy. Ak budete medzi takýmto tréningom zaraďovať dostatok regenerácie, urýchlite proces celkového rastu. Strečing, masáž, fyzioterapeut, rolovanie, sauna a striedavý kúpeľ sú účinné regeneračné nástroje dostupné pre každého. Experimentujte, ktorá z nich, alebo ktorá kombinácia vám najviac vyhovuje.

 

Kvalitné palivo

Posledným a jedným z najdôležitejších aspektov vyhýbaniu sa zraneniam, je ostať hydratovaný a napájaný tým najkvalitnejším čo najmenej spracovaným jedlom a suplementami. Pamätajte že čokoľvek vložíte do úst, je to palivo pre vaše telo. Natankujete lacné palivo do pretekárskeho auta? Jasné, že nie! Konzumujte to najkvalitnejšie čerstvé jedlo a vaše telo sa vám odmení skvelímy výsledkami. Uvažujte nad dennodenným príjmom živín a nad tým ako ich skvalitniť.

Pridaj sa k nám na facebook