Vernostné zľavy extra 3-7%

Ako veľa je priveľa?

Tréning | 13. 7. 2016

 Ako veľa je priveľa?

Stačí trochu záťaže na to, spôsobiť svalovú hypertrofiu u začínajúcich vzpieračov, kulturistov. Pokročilým sa však pre pokrok odporúčajú väčšie intenzity tréningu. Aký je optimálny pracovný objem pre skúsených športovcov a vzpieračov?

Veda

Vedecký pracovníci na univerzite v Austrálskom Sydney, porovnávali tri rôzne intenzity tréningov u skúsených športovcov. Skupina A išla jednu sériu, skupina B išla štyri série a skupina C osem sérií. Všetky skupiny používali hmotnosť 80% z vlastného maxima.

Výsledky

Všetky skupiny preukazovali výrazné zvýšenie v porovnaní s východiskovou hodnotou po šiestich týždňoch. Skupina zo štyrmi a ôsmimi sériami preukázala najväčší nárast od tretieho týždňa. Nakoniec najvýraznejší progres zaznamenala skupina C, s ôsmimi sériami v tréningovej jednotke.

Záver

U skúsených športovcov štyri série a menej v tréningovej jednotke nie je optimálne množstvo. Štúdia uvádza, že aj keď existuje rozdiel medzi jednou sériou, štyrmi a ôsmymi, nemusí daný výsledok sedieť na každého jednotlivca.

Aplikácia

Intenzita tak vysoko ako 8 sérií sa môže považovať za užitočnú pre pokročilých vzpieračov. Pre ochranu proti pretrénovaniu, dvíhajte počet sérií po dobu troch týždňov. Ak sa sila stále zvyšuje, pokračujte ďalšie dva týždne. Ak sila začne klesať, znížte objem a umožnite telu lepšiu regeneráciu.

Pridaj sa k nám na facebook