Vernostné zľavy extra 3-7%

CrossFit Trénig – 5 tréningových metód

Tréning | 26. 8. 2013

Môžete ho milovať alebo nenávidieť. CrossFit si už však našiel svoje miesto vo svete fitness. Nie ste si ešte istý, čo si o tom myslieť? Kým sa rozhodnete, vyskúšajte jedno z nasledovných cvičení.

CrossFit vyžaduje určitý stupeň „šialenosti“. Nemyslím práve tú ako majú vrahovia, ale skôr takúto „ neprestanem kým nezomriem a ak aj áno v truhle dokončím sériu“.

Vzhľadom na to, že CrossFit môže byť tak brutálny, niekedy sa cítim dosť hlúpo, keď sa takmer zabíjam 3x týždenne. Keď to však zhrniem, som rád, že trénujem čo to dá a stále sa dokážem zlepšovať a kopať sa do zadku s pocitom víťazstva nad sebou samým.

 

croosFit

 

Čo do pekla je WOD?

Ak ste ešte CrossFit panic, pravdepodobne ste ešte nikdy nepočuli o WOD inak povedané o tréningu dňa (Workout Of The Day). V podstate sa môžete vybrať do fitnescentra venovanému CrossFit alebo môžete čerpať inšpiráciu na crossfit.com, kde nájdete každý deň nový tréning.

Nemusíte vždy byť odkázaný na tréning dňa, môžete mať niekoľko obľúbených tréningov, ktoré budete opakovať podľa chuti tak ako to robím ja.

Týchto 5 CrossFit tréningov utkvelo v mojej mysli aj preto, že na ne moje telo reaguje najlepšie. Niektoré z nich boli vytvorené preto, že sú fakt ťažké, niektoré lebo sú zábavné a v ďalších jednoducho pochopíte čoho je vaše telo schopné.

Takže v ďalšom tréningu zahoďte najťažšie jednoručky a pustite sa do niektorého z týchto tréningov, v ktorom sa skutočne dozvieš aký si silný!

Tréning č. 1 - Murph

Naraz za sebou

Beh na páse alebo von: 1,6 km

Zhyby na hrazde: 100 opakovaní

Kľuky: 200 opakovaní

Drepy s vlastnou váhou: 300 opakovaní

Beh na páse alebo von: 1,6 km

 

Tréning č. 2 - Fran

Super Série

Drepy s kettlebell: 21, 15, 9 opakovaní

Zhyby na hrazde: 21, 15, 9 opakovaní

 

Tréning č. 3 – Kalsu

Naraz

Drepy s kettlebell: 21, 15, 9 opakovaní

 

crossFit

 

Tréning č. 4 – Linda

Veľké série

Mŕtvy ťah: (1,5 násobok telesnej hmotnosti) 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 opakovaní

Silové premiestnenie z debny (0,75 násobok telesnej hmotnosti): 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 opakovaní

Bench press (Úchop na šírku ramien s telesnou hmotnosťou): 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 opakovaní

 

Tréning č. 5 – Wittman

7 Super sérií

Obojručný swing: 15 opakovaní

Silové premiestnenie: 15 opakovaní

Výskoky na debnu / lavičku: 15 opakovaní

Tieto tréningy nie sú jednoduché a vyžadujú určité predchádzajúce skúsenosti s tréningom. Používané váhy sú dosť ťažké a preto môžete začať s menšími. Žiadny tréning nestojí za to zraniť sa, preto pred každým tréningom poriadne strečujte a ohrejte svaly krátkym kardiom.

 

Fotografie: crossfit.com

Pridaj sa k nám na facebook