Vernostné zľavy extra 3-7%

Maximálny objem!

Tréning | 11. 1. 2005
Maximálny objem!

OK presne viem, čo hľadáš

Si samá kosť a koža a nemáš žiadny rešpekt? Keď predavač príde ku tebe odzadu, pýta sa ťa „poradíme slečna“? Si už chorý z ponižovania od veľkých chlapov v posilňovni? Si unavený z toho, že dievčatá rešpektujú tvoju povahu, ale chcú byť s tebou iba dobré kamarátky! Ty však chceš, aby ťa chceli aj pre to, ako vyzeráš! Chcel by si byť svalnatý a mohutný!

Si na správnom mieste

Videl som už veľa chalanov ako ty, ktorí pribrali dosť svalovej hmoty v relatívne krátkom čase. Žasol si niekedy nad tým, čo vedia ostatní a ty nie? Myslel si niekedy, že ostatní musia mať svoju muskulatúru geneticky danú a ty nie? Nemysli na to, že tebe sa to nemôže podariť, pretože môže! Teraz by si mi chcel povedať „ človeče vyskúšal som už všetko za posledných šesť mesiacov a vyzerám rovnako ako, keď som začal“! A ja ti odpoviem „nezmysel“ ak si robil všetko správne, na tvojom mieste, by tu teraz stálo obrovské zviera!

Urob presne to, čo ti poviem, aby si robil a za šesť mesiacov neprejdeš doma cez dvere!

Ako veľmi to chceš? Dosť na to, aby si všetko zreorganizoval a robil to správne? Myslíš to dosť vážne? Lebo ak áno tak to dokážeš!

Tu je to veľké tajomstvo

Ak sa ti nepodarilo pribrať potrebuješ zvýšiť svoj kalorický príjem. Aby si mohol pribrať potrebuješ prijať denne viac kalórií ako dokáže tvoje telo využiť v prospech energie.
Ak si ešte nepribral, tak pretože si nejedol dostatočne. Kalórie spôsobia tvoj prírastok na váhe. Záver: Ak prijímaš dostatok kalórií pomôžu ti pribrať na váhe. Nebude to iba vo forme tuku? Nie, ak budeš trénovať ako zviera! Dobrá správa: O čo viac kalórií budeš prijímať, o to viac dokážeš pribrať na hmote. Ja viem, som majster v priberaní, keď som dokázal za rok pribrať 17 kg kvalitnej hmoty. Najviac ma na tom štve, že by som dokázal aj viac, keby som vedel to, čo viem teraz.

Nefunguje to bez tvojho presvedčenia

Chcem ti dať konkrétny návod, aby sa tvoje sny stali skutočnosťou. Ty musíš byť pripravený chcieť a počúvať! Budeš musieť upraviť stravu, robiť si pár jedál navyše a veci plánovať trochu vopred. Zorganizuj sa a urob to!

Počúvaj moje základné rady a drž sa ich!

Musíš dávať pozor na príjem kalórií od 6000 denne! To preto, že takéto množstvo je potrebné pre maximálny rast. Začni postupne zvyšovať príjem kalórií na požadovanú hodnotu, do toho by si sa mal dostať do dvoch týždňov a držať sa tam stále. Pre zjednodušenie si kúp, v ktoromkoľvek kníhkupectve tabuľky nutričných hodnôt bežne používaných potravín.

Sústreď sa na tréning

Videl som už veľa mladých chlapcov, ktorí prišli do fitnes a motali sa tam s činkami. Podľa toho, ako vykonávali cviky môžem kľudne povedať, že nepriberú ani gram! Ich myslenie bolo totálne nesústredené na svalovú partiu, ktorú precvičujú – bez koncentrácie. Iba mechanicky vykonávajú pohyby s činkami. Pokúšal som sa niektorým poradiť, ale ich chybou je to, že očakávajú výsledky bez toho, aby museli niečo obetovať a vyvinúť nadmerné úsilie.
Pokúšal som sa im vysvetliť základné princípy, ale to nie je správna kombinácia kedy veci fungujú správne.

Maximálny objem!

Tu je presne to, čo potrebuješ urobiť !

1, Cíť sa v posilňovni ako doma, nesmieš tam chodiť so strachom.

2, Dodržuj tréningový program.

3, Dodržuj zásady, nešpekuluj nad kompromismi v tréningu.

4, Ak si v posilňovni úplne nový - najlepšie je, keď si na prvé tréningy zaplatíš osobného trénera, ktorý ťa naučí správne vykonávať cviky a ochráni ťa tak pred prípadným zranením.

5, Sústreď sa na pohyby, ktoré budujú svalovú hmotu.
Mám tým na mysli tlak, ťah, zdvih. Zabudni na ukážky z filmov, kde obrovskí borci, profesionáli cvičia svoj špecializovaný tréning. Robia napríklad zapažovanie s jednoručkou, aby získali lepšiu symetriu v časti tricepsu, ktorá je najviac viditeľná. Ty na prvom mieste potrebuješ vybudovať sval ako taký!

6, Rob 12 až 15 opakovaní v sérii.
Zabudni na to ukazovať sa pred druhými. Zabudni na súťaž „kto zodvihne viac“! Veľký chlapi dvíhajú väčšie váhy a v poslednej sérii bojujú s váhou, ktorú ani nezodvihneš. Dvíhanie váhy, na ktorú nemáš, ešte z nikoho neurobilo obrovským. Na svalovej hmote najlepšie priberieš, keď budeš robiť v sérii 12 až 15 opakovaní s rovnakou váhou! Ak chceš byť veľký, trénuj rozumom a nie egom.

7, Trénuj do zlyhania. Nalož si váhu, s ktorou si myslíš, že urobíš približne 13 opakovaní. Ak v sérii s touto váhou neurobíš celých 12 opakovaní, uber na váhe. Ak máš poci, že váha je pre teba príliš ľahká a dokážeš urobiť viac ako 15 opakovaní neprestávaj a urob 20! Trénuj do zlyhania, ale nechoď tak ďaleko, že tvoj sparing urobí posledné dve opakovania za teba. Tak si môžeš najskôr ublížiť. Ak ti sparing partner pomáha v opakovaní viac ako 20%, je čas zavesiť činku.

8, Trénuj každú svalovú partiu rovnako.
Neignoruj jednotlivé svalové partie, oľutoval by si to a už nikdy to nedoženieš. Chalani bez oddelených brušných svalov vyzerajú byť tučný. Tí, ktorí majú veľké ruky a hrudník bez vybudovaného chrbtového svalstva, sa hrbia a sú smiešni. Tí, ktorí zanedbávajú predlaktie a majú ako - taký biceps, vo voľnom tričku vyzerajú akoby ani necvičili. Chalani s veľkými rukami a malým hrudníkom pôsobia byť úzki a slabošskí. Tí, čo majú veľké ramená, ruky a zanedbané nohy vyzerajú ako hlupáci. Ty tomu môžeš predísť. Venuj pozornosť každej svalovej partii!

9, Kontroluj dvíhanú záťaž, činky, máš dvíhať a nie hádzať!
Pokiaľ tvoja technika cvičenia prebieha tak, že napr. pri mŕtvom ťahu váhu dvíhaš rýchlo hore a naspäť ju necháš letieť voľným pádom, tak to môžeš rovno zabaliť a ísť domov pozerať telenovely. Tvoje pohyby musia byť pomalé v každom smere a absolútne pod kontrolou. Oddychovať máš medzi sériami, nie počas série!

10, Nedvíhaj iba záťaž, ale cielene napínaj sval s každým opakovaním.
Sústreď sa na pocit vo svaloch. Zabudni na to, že činka vôbec existuje. Ĺudia sa ma pýtajú otázky typu: Aký cvik mám robiť, aby som zväčšil hornú časť prsného svalu? Odpoveď znie „ žiadny“ podporiť ku rastu hornú časť prsného svalu je v tvojej hlave.

Arnold na otázku typu v čom je tajomstvo jeho úžasného hrudníka odpovedal: pri každej sérii si predstavujem a cítim, že sval je väčší a väčší, až postupne zaplní celú miestnosť! Ak máš problém s rozvojom napr. prsného svalu je to preto, že tvoja myseľ nevie kontrolovať daný sval. Pri cvičení používaš ramená, triceps a čiastočne chrbát. Musíš naučiť svoj mozog kontrolovať precvičované svaly.

Žiadny, neviem aký cvik ti nepomôže vyriešiť daný problém, pokiaľ to nevie tvoja myseľ. Izolovať oslabené svalové partie stojí dosť námahy lebo tvoja psychika bude bojovať pri každom kroku. Najlepší čas, kedy sa učiť ovládať svoju myseľ, je hneď na začiatku s prvými krokmi v posilňovni (pred tým, ako sa ti to vymkne z rúk). Videl som ľudí robiť cviky na hornú časť prsného svalstva, v hornej časti pohybu, úplne lajdácky. Musíš hľadať riešenie ako s tým bojovať. Napríklad pri tlakoch na šikmej lavici sa snaž nie len činku smerom hore, ale pokús sa aj ruky tlačiť ku sebe a predstavovať si, že chceš, aby sa ti dotkli palce obidvoch rúk (ostaň len pri predstave).

Nešmýkaj ruky ku sebe, lebo môžeš stratiť kontrolu. Keď sa nakoniec naučíš sústrediť a nájdeš hornú časť prsného svalu s váhou, ktorou ho zaťažuješ, buď opatrný lebo činka môže byť nestabilná keďže si sval pred tým nevedel používať. Je to ako, keď sa dieťa učí zobrať do ruky pohár. Chce to trochu času, kým sa naučí kontrolovať svoj pohyb.

11, Nájdi si tréningového partnera (sparingpartnera)
Je raritou nájsť profesionálneho kulturistu, ktorý nemá tréningového partnera. Vedia, že nie je šanca odcvičiť intenzívny tréning bez niekoho, kto ich kontroluje a pomáha im. Pre profesionálov sparingpartner tak dôležitý, že na túto pozíciu poniektorí robia výberové konania.

Pre teba je dôležité nájsť si sparingpartnera, ktorý chodieva cvičiť v rovnakom čase ako ty, môže to byť kľudne aj človek vo fitnes, s ktorým sa často stretávaš, ale nikdy ste spolu nehovorili. Tvoj tréningový partner by mal byť zodpovedný voči tebe a nemal by ťa často nechať trénovať samého a naopak. Buď si istý, že ten, čo ti bude pomáhať je rovnako zanietený pre úspech ako ty a nenechaj sa nikým negatívne ovplyvniť!

Pridaj sa k nám na facebook