Vernostné zľavy extra 3-7%

10 Jedál, ktoré zhoršujú svalovú horúčku

Výživa | 3. 8. 2016

Športovci sa neustále stretávajú a bojujú so svalovou horúčkou, pričom im určite nepomôžu tieto jedlá. Ako športovci vieme, že „svalovka“ je v celku veľký problém v súvislosti s ďalším výkonom, a o obmedzení pohyblivosti vďaka bolesti počas regenerácie nehovoriac. Rovnako hrá priťažujúcu okolnosť v súvislosti s inými zdravotnými ťažkosťami ako bolesti kĺbov, cukrovka a kardiovaskulárne ťažkosti.

Zatiaľ čo liečivá – špeciálne protizápalové lieky tlmiace bolesť ako ibubrofén, neužívajte denne, nakoľko sa nepodieľajú na urýchľovaní regenerácie. Veľkú úlohu rovnako zohráva voľba životného štýlu, zníženie stresu, dostatok spánku a samozrejme pravidelný pohyb. Zmena jedálnička je však obzvlášť dôležitá. Ak chcete zastaviť horiace plamene vo vnútri svalov, začnite s konzumáciou čo najmenej (najlepšie vôbec) spracovaných potravín ako napríklad čerstvé ovocie a zeleninu, špeciálne zázvor, kurkumu a cesnak. Okrem toho eliminujte príjem nasledovných 10 potravín na minimum.

 

Hranolky

Občas je dosť ťažké uprednostniť šalát pred hranolkami, ale tvoje telo ti poďakuje za každým keď sa rozhodneš pre šalát. Keď sme už pri tom vyprážaní, určite sa vyhnite aj vyprážaným kuracím nugetkám a rybím prstom. Výskum z Icahn School of Medicine v Mount Sinai, preukázal, že keď ľudia vynechajú vyprážané jedlá počas svalovky, zápalové ukazovatele v ich tele klesajú rýchlejšie.

 10 Jedál, ktoré zhoršujú svalovú horúčku

Biely Chlieb

Existuje dôvod prečo veľa športovcov dodržuje bezlepkovú diétu napriek tomu, že netrpia celiakiou. „Potraviny, ktoré sú z vysoko rafinovanej múky produkujú pro-zápalové signály, ako sú cytokíny,“ hovrí PhD. Victoria Drake, vedúca stopových prvkov informačného centra inštitútu „Linus Pauling Institute“. Zatiaľ čo biely chlieb je určite významným zdrojom rafinovanej múky v strave súčasnosti, nie je zďaleka jedinou. Väčšina spracovaných potravín je ňou doslova preplnených. Ide hlavne o polotovary a preto je dôležité zameriavať sa vo svojom jedálničku čo na najväčšie množstvo neupravovaných potravín.

 

Kávové Sirupy

Nech už je vaše potešenie z príchute orieškovej alebo vanilkovej kávy akékoľvek, dostávate okrem lahodnej chuti s týmto nápojom omnoho viac. Hlavným problémom sú trans-tuky, známe spúšťače zápalových procesov. A práve preto, že na etikete je nápis „nula trans tukov“ neznamená, že ste v bezpečí. Výrobcovia potravín majú povolené tvrdenie „0“ trans-tukov, ak jedna dávka obsahuje menej ako 0,5g tohto tuku v jednej úmyselne veľmi, veľmi malej odporúčanej dávke. Nikto však nikdy presne nemeria presnú dávku v prevádzkach rýchleho občerstvenia na jednu dávku. Keďže káva tam chutí tak výrazne vanilkovo alebo orieškovo, málo ochucovadiel a sirupov tam určite nebude.

10 Jedál, ktoré zhoršujú svalovú horúčku 

Vyprážane koláčiky Dougnuts

Rafinovaná múka a tony cukru je skvelá kombinácia pre vaše telo v súvislosti produkcii zápalových signálov, tvrdí PhD. Victoria Drake. Dajte si rovnako pozor na podobné pečivá ako sú sušienky a koláče.

 10 Jedál, ktoré zhoršujú svalovú horúčku

Druhý pohár vína

Zatiaľ čo niektoré výskumy naznačujú, že trochu alkoholu by mohlo potlačiť zápalové procesy (čo dokonca môže byť pozitívom v prípade niektorých diét) , je jasné, že akákoľvek ďalšia konzumácia ho naopak provokuje. Takže, je dôležité dodržiavať minimálne množstvo konzumácie (pohár vína), alebo sa jej úplne vyhýbať, tvrdí Alexandra Caspero, výživová špecialistka.

 

Sucháre „Crackers“

Častokrát označené ako by boli zdraviu prospešné „grahamové,“ a pod.. Sucháre sú však plné spracovanej rafinovanej múky, cukru a trans tukov. Častokrát obsahujú oleje ako slnečnicový, kukuričný alebo sójový, ktoré sú plné Omega-6 (nemýľte s Omega-3) mastných kyselín prispievajúcich ku vyšším zápalovým hodnotám vo svaloch.

 

Raňajkové Cereálie

„Niektoré sú zdravé, ale väčšina z nich sú vlastne dezerty“, tvrdí Caspero. Hľadajte celozrnné cereálie s nízkym obsahom cukru, doplnených vlákninou – dôležitou súčasťou protizápalových procesov.

 10 Jedál, ktoré zhoršujú svalovú horúčku

Slanina

Napriek tomu, že nasýtené tuky nemajú len negatívny vplyv na naše zdravie, slanina je stále nevhodná potravina na konzumáciu. Nie len samotná ale aj pracované druhy s jej obsahom rovnako prispievajú ku zápalom v ľudskom tele a to výrazne.

 

Granolové tyčinky

Buďte opatrný, pokiaľ ide o balené potraviny a ich chválenie sa „zdravou výživou“. Granolové tyčinky „Muesli Bars“ a takisto tyčinky, ktoré tvrdia, že sú náhradou stravy. Veľa takýchto tyčiniek obsahuje viac cukru ako šišky, hovorí Casper. Vyberajte tie, ktoré obsahujú menej ako 8g cukru a obsahujú zložky, ktorým rozumiete.

 

Sladený jogurt

Biely jogurt, je všeobecne dietológmi schválený druh potraviny, ale keď doňho začnú výrobcovia pridávať ovocné chute, nastanú rôzne problémy. Jogurt obsahuje mliečny cukor, laktózu. To je prirodzený obsah a vyskytuje sa približne množstve 4-5g na 100g z takmer rovnakého počtu sacharidov. Mali by ste však ostať na pozore pred pridaným cukrom a jeho prebytkom, ktorý môže byť na obale schovaný za názvy ako hnedá ryža, sirup, agáve, melasa atď.. Niektorý výrobcovia používajú mnoho druhov cukru, aby sa zabránilo zobrazovaniu na etikete príliš vysokej jednej nutričnej hodnoty. Jediný spôsob ako môžete ísť na istotu je, že do kvalitného čistého bieleho jogurtu vmiešate čerstvé ovocie .

Pridaj sa k nám na facebook