Vernostné zľavy extra 3-7%

7 najhorších jedál, ktoré by ste nemali raňajkovať

Výživa | 8. 3. 2014
7 najhorších jedál, ktoré by ste nemali raňajkovať

Viete dobre, že konzumácia raňajok je dôležitá. Vedeli ste však, že vaše ranné rozhodnutie pri výbere raňajok môže určiť ako sa budete cítiť počas celého dňa? Nie len to, zdravé raňajky každé ráno môžu znížiť riziko ochorenia ako rakovina alebo diabetes. Teraz vám vysvetlíme, ktorým jedlám je lepšie ráno vyhýbať sa.

Slanina, šunka a údeniny

Spracované mäso obsahuje dusičnany, ktoré sú spojené s kolorektálnym karciónom. V súčasnosti Inštitút pre výskum rakoviny zverejnil zoznam desiatich najlepších vecí, ktoré môžete urobiť pre zníženie rizika vzniku rakoviny. Vyhnúť sa dusičnanom je na zozname číslo 1 ! Čo to znamená pre ranné mäsožravce? Je čas nájsť inú možnosť raňajok.

Sladké cereálie

Ako spoznáte rozdiel medzi zlými sladkými a tými zdravými cereáliami? Niektoré obilniny sú plné sacharidov a cukru. Keď ich konzumujete, vaša hladina cukru rapídne stúpne a následne klesne. Vzhľadom k obsahu rýchlych cukrov určite nechcete, aby vaša energia vzrástla len na začiatku dňa, ale aby vás raňajky nasýtili dlhodobo a rovnomerne. Preto sa takýmto obilninám radšej vyhnite. Namiesto toho si vyberte obilniny s vysokým obsahom vlákniny a bielkovín ako ovsené vločky a celozrnné produkty bez pridaného cukru.

Balené palacinky s javorovým sirupom

Zatiaľ, čo prírodný javorový sirup je zdravé sladidlo, existuje mnoho typov umelých náhrad, ktoré sa tvária ako originál pričom obsahujú priveľa fruktózy a kukuričného sirupu (ako nepravý med). Sladidá vyrábané z kukurice sú tiež prítomné vo väčšine spracovaných a balených potravín. Vysoký príjem ovocného cukru vedie k väčšiemu riziku obezity z viscerálneho tuku, ktorý je uložený medzi orgánmi. To je tuk, ktorý sa podieľa na tvorbe rakoviny. Nedávna štúdia v známom vedeckom časopise tiež potvrdila, že existuje súvis s vysokým obsahom fruktózy a kukuričného škrobu v potravinách a ich priamy vplyv na tvorbe cukrovky.

Sendvičové pečivo, šišky

Nie len, že je tanto druh pečiva vyrobený z rafinovanej múky, ale je v ňom aj veľa pridaného cukru. Cukor je najhorší spôsob ako si v ranných hodinách môžete doplniť palivo pretože má priamy vplyv na hladinu cukru v krvi a teda aj inzulínu. To jednoducho znamená že budete skôr hladný a pravidelná konzumácia vedie k riziku vzniku cukrovky a obezity. Ak vám ešte tieto všetky zdravotné riziká nestačia, môžu mať tieto potraviny ešte iný následok na vašom zdraví. Mnohý vedci sú presvedčený, že zvýšená hladina cukru v krvi má priamy vplyv na vznik rakoviny.

Sendviče z mikrovlnky

Určite existujú aj zdravé verzie týchto produktov no nanešťastie je v súčasnosti väčšina z nich plná konzervantov a sodíka. V tomto prípade je najlepším riešením príprava čerstvého sendviča z čerstvej zeleniny a celozrnného pečiva.

Jogurty „Light“

Môžu obsahovať dokonca iba 100 kalórií a vyrábajú sa v lahodných príchutiach červeného zamatu, tvarohového koláča a podobne. Verte mi, nič s tým po čom chutia nemajú spoločné. Sú vyrábané zmesou umelých sladidiel a zahusťovadiel vrátane konzervantov, aby sa aspoň priblížili vzhľadom k prírodnému produktu. Preto si vyberajte prírodné produkty od miestnych výrobcov s nízkym obsahom tuku, nie podstatných živín.

Muffin

Patria na špičku zoznamu najviac kalorických potravín. Aký je dôvod? Sú veľmi hutné a to, čím sú napakované je to, čo práve nepotrebujete. Biela múka, olej a maslo a veľa, veľa cukru. Ak ste zahnaný do kúta a nemáte na výber, vyberte si čo najmenšiu porciu...

Pridaj sa k nám na facebook