Vernostné zľavy extra 3-7%

Celé Vajíčka VS Bielok

Výživa | 11. 6. 2015

Celé Vajíčka VS Bielok

 

Po porovnaní bielej a hnedej ryže, sa teraz pozrieme bližšie na veľmi často debatovaný súboj. Čisté bielka sú každodennou súčasťou fitness stravy aj preto, lebo sa jedná takmer o čistý zdroj bielkovín, ktorý obsahuje takmer 100% svojich kalórií len z bielkovín, prakticky bez tukov a sacharidov. Takže, keď hľadáte na konzumáciu potravinu s čistým obsahom bielkovín ťažko sa hľadá niečo ako vaječné bielka.

Na druhej strane, celé vajcia obsahujú viac kalórií a mikronutrientov, ktoré prichádzajú zo žĺtok. Všetky vitamíny rozpustné v tukoch (A, E, D, K) sa nachádzajú práve v žĺtkoch. Okrem toho, žĺtky obsahujú zdravé tuky a cholesterol nevyhnutný pre produkciu hormónov, ako je testosterón. Žĺtky tiež obsahujú asi toľko bielkovín ako bielka v jednom vajíčku.  Nižšie je v tabuľke porovnanie, čo každý z nich obsahuje, pokiaľ ide o živiny.

 

8 vaječných bielok4 celé vajcia
Bielkoviny 28 g  Bielkoviny 28 g
Sacharidy 2 g Sacharidy 2 g
Tuky 0 g   Tuky 21 g
 Kalórie 137   Kalórie 312
    
   

Konzumujte radšej celé vajcia ako len bielka

Ak hľadáte bielkoviny a živiny do nizkosacharidovej diéty, vyberte si celé vajcia pred vaječným bielkom. Celé vajcia sú stále veľmi nízkokalorické potraviny a to napriek skutočnosti, že obsahujú viac kalórií z tuku, ako je tomu iba v porovnaní s bielkom. Majte na pamäti, že zdravé tuky spomaľujú absorpciu bielkovín, čo znamená že ich budete využívať dlhší čas. Celé vajce má tiež lepší aminokyselinový profil pre podporu Vašich fitness výsledkov.  Ak je Vašim cieľom dostať sa ku vaječnej bielkovine čo najrýchlejšie, vyberte si bielok, ale v iný čas v priebehu dňa choďte do celých vajec, alebo mixujte bielka s celými vajíčkam,i čo Vám poskytne širšiu škálu využiteľných živín.

 

Obrázok: flexonline.com

Pridaj sa k nám na facebook