Vernostné zľavy extra 3-7%

Čo je to Beta-Alanin ?

Výživa | 15. 2. 2014
Čo je to Beta-Alanin ?

Beta-Alanín je aminokyselina napomáhajúca udržiavať ostatné aminokyseliny vo svaloch. Medzi tieto aminokyseliny patrí hlavne karnozín, ktorého množstvo vo svaloch priamo súvisí s množstvom Beta-Alanínu v organizme. Karnozín má výborné energizujúce vlastnosti a zlepšuje tak výkon športovcov.

Zvýšená hladina karnozínu môže za nárast vytrvalosti, sily a extra energie u všetkých športovcov počas tréningov. Beta-Alanín je moderná zložka väčšiny pred-tréningových suplementov ale môžete ho zakúpiť aj samostatne v kapsľovej alebo ochutenej práškovej forme. To vám dovolí zložiť si svoj vlastný tréningový produkt pridaním ďalších zložiek alebo Vám bude postačovať samostatný Beta-Alanin.

Štúdia na Adams State College, Alamosa Colorado porovnávala placebo skupiny a Beta-Alanin skupiny v športoch zápasenie a Americký fotball. Za rovnaké obdobie dosiahla skupina Beta-Alanine nárast svalovej hmoty 1,1 libry, pričom placebo skupina stratila 0,98 libry.
Vedecky potvrdené dávkovanie je 3x denne 400 až 800 mg, kedy po cca 4 až 10 týždňoch došlo ku nasýteniu a ďalej už sa obsah karnozínu vo svaloch nedvíhal. Tieto merania však sledujú iný cieľ, ako to , ako ich využiť v pred-tréningových a po-tréningových doplnkoch. Jedná sa im o stanovenie vhodnej jednorazovej dávky.

V súčasnosti sa objavuje medzi doplnkami aj samotný Beta-Alanín, ale asi je ho účinnejšie konzumovať v niektorej NO zmesi, ako súčasť pred-tréningového suplementu pre zvýšenie sily a napumpovania. Práve Beta-Alanín spôsobuje po konzumácii týchto doplnkov tajuplné mravenčenie a brnenie na pokožke.

Ďalším prínosom konzumácie tejto aminokyseliny je minimalizácia tvorby kyseliny mliečnej čím výrazne obmedzíte tvorbu svalovej horúčky po namáhavom tréningu.

 

Pridaj sa k nám na facebook

Novinky

Najčítanejšie

Súvisiace články