Vernostné zľavy extra 3-7%

Čo je to Whey Protein?

Výživa | 10. 9. 2011
Čo je to Whey Protein?

Na rozdiel od všetkých iných druhov bielkovín je whey protein (ďalej len srvátková bielkovina) najpoužívanejšia. Pochádza z mlieka a oddeľuje sa pri procese premieňania mlieka na syr. Túto bielkovinu môžeme nájsť aj v mäse ako je kura, ryby, hovädzina a iné.

Ďalšie potraviny ako vajcia, sója, zelenina tiež obsahujú vysoké množstvá bielkovín ale žiadna z nich sa nevyrovná kvalitou srvátkovej bielkovine. Žiadna z bielkovín neobsahuje také množstvo aminokyselín s rozvetveným reťazcom ako srvátková bielkovina. Tieto aminokyseliny napomáhajú budovať a regenerovať svalové vlákno.

Ako to funguje a na základe akého výskumu sa odporúča?

Srvátková bielkovina (najkvalitnejšia bielkovina pre budovanie svalovej hmoty) dostáva do organizmu potrebné stavebné prvky pre produkciu a tvorbu aminokyselín, ktoré sú požívané na stavbu svalového vlákna. Každý kulturista pozná dôležitosť bielkovinovej suplementácie.

Štúdie preukázali že srvátková bielkovina obsahuje perfektnú kombináciu celého spektra aminokyselín v správnej koncentrácii pre optimálnu činnosť v našom tele. Takisto hormonálna a bunečná činnosť v organizme preukázala zlepšenú funkčnosť pri suplementácii srvátkovou bielkovinou. Takisto je zmienka vo vedeckých výskumoch o pozitívnom vplyve srvátkovej bielkoviny na imunitný systém.

Srvátková bielkovina hrá v našom organizme takisto rolu antioxidantu čím posilňuje imunitný sistém. Najdôležitejším účinkom pre športovcov je budovanie a regenerácia svalového vlákna poškodeného počas telesnej aktivity.

Kto to potrebuje ?

Srvátková bielkovina je veľmi dôležitá pre kulturistov, dietujúcich ľudí, takmer všetkých športovcov a ich výkon. Kulturisti a atléti trénujú často a ich hladina bielkovín a aminokyselín fyzickou aktivitou klesá a preto ich potrebujú dopĺnať. Jedným z najlepších prekurzorov pre tvorbu svalovej hmoty a aminokyselín Je Glutamín (svalový stimulant, buduje vytrvalosť, redukuje svalové opotrebenie), ktorý pochádza z kvalitnej srvátkovej bielkoviny. Srvátková bielkovina urýchľuje svalovú regeneráciu a tým vlastne zrýchľuje aj rast čistej svalovej hmoty.

S diétou a túžbou zbaviť sa nadbytočného tuku môže byť srvátková bielkovina veľmi použiteľná pretože pri správnom užívaní srvátková bielkovina stabilizuje hladinu krvného cukru, kým sacharidy ju naopak rozkolísavajú. Srvátková bielkovina vám pomáha kontrolovať diétu efektívnejšie.

Pre väčšinu ľudí, ktorí chcú zmeniť svoje telo môžu využiť pozitívne vplyvy srvátkovej bielkoviny a rýchlejšie sa tak dostať k vysnívaným cieľom. U nešportovcov nedostatok bielkovín nie je až takým problémom. U športovcov nedostatok bielkovín a aminokyselín spomaľuje proces regenerácie a následnej výkonnosti.

Ako sa dávkuje a má nejaké vedľajšie účinky?

Trénujúci atléti užívajú z doplnkov cca 25 g bielkovín denne. Kulturisti, ktorí chcú seriózne prírastky (a spaľujú seriózne množstvo kalórií) užívajú denne z doplnkov až 150 g. Kulturisti sa riadia jednoduchým vzorcom prijať 2-3 g bielkovín denne na 1 kg svojej telesnej hmotnosti. To, čo nedokážu prijať z prirodzenej stravy musia doplniť práškovou formou bielkovín.

Neodporúčame užívať nadmerné množstvo bielkovín v jednej dávke preto, že môže dôjsť k preťaženiu pečene a určite nebudete mať z toho taký úžitok ako z pravidelného menšieho dávkovania bielkovín počas dňa.

Pridaj sa k nám na facebook

Novinky

Najčítanejšie

Súvisiace články