Vernostné zľavy extra 3-7%

Nie je 2 gramy bielkovín na 1 kg telesnej hmotnosti veľa?

Výživa | 23. 2. 2016

bielkoviny

To je otázka, ktorú si kladú mnohý z nás ako proti-otázku na toto odporúčanie. Vieme, že akákoľvek nerovnováha v ľudskom organizme môže viesť skôr, či neskôr ku problémom. Takýto príjem bielkovín je však považovaný za bezpečný. Zatiaľ, čo niektoré štúdie ukazujú, že nadbytok bielkovín môže viesť ku zlyhaniu obličiek alebo krehnutiu kostí, obsiahlejšia revízia 111 štúdií, ktoré sa objavili v Nutrition & Metabolism v roku 2005, skúmajúcich príjem bielkovín na funkciu obličiek zistili, že športovci, ktorí konzumujú viac ako 2g / kg bielkovín neprejavili žiadne problémy s funkciou obličiek.

Strava s vysokým obsahom bielkovín môže byť prospešná, ale príliš nadmerné množstvo nám samozrejme môže ublížiť a oddialiť tak svalové prírastky. Dosť bielkovín je potrebných na zabezpečenie rastu svalovej hmoty a riadenie syntézy bielkovín, ale prípadný prebytok bielkovín, bude oxidovať a bude použitý ako zdroj energie alebo sa prevedie na tuk.

Ak budete sústavne dlhodobo konzumovať nadmerné množstvo bielkovín, bude vaše telo zvyšovať množstvo enzýmov, ktoré pretvárajú bielkoviny na energiu. Tiež, keď kulturisti konzumujú príliš veľa bielkovín, majú tendenciu zanedbávať príjem ostatných živín ako sú esenciálne tuky, vláknina, ovocie, zelenina a celozrnné výrobky. Usilujte sa o príjem 30% kalórií z bielkovín. To poskytuje dostatok substrátu pre syntézu bielkovín a hypertrofiu bez toho, aby to viedlo telo ku oxidácii bielkovín s vytlačením spracovania iných živín.

 

Pridaj sa k nám na facebook