Vernostné zľavy extra 3-7%

Peter Sagan a jeho výživa

Výživa | 6. 8. 2015
Peter Sagan a jeho výživaPeter Sagan

Po skvelých výsledkoch na aktuálnej Tour De France, viac a viac ľudí zaujímajú detaily tréningu Petra Sagana. Prinášame Vám nutričný plán, ktorý zdieľal sám Peter ako odporúčanie. Jeho autorom je Daniel Healey (nutričný špecialista tímu Tinkoff-Saxo).

"V tomto článku budem zdôrazňovať dva príklady, ako optimalizovať Váš príjem výživy pred a po tréningu. Získate tak obraz aký druh potravín a hlavne kedy je potrebné konzumovať v rámci vrcholového tréningového procesu. Stravovať sa správne, v tak energeticky náročnom športe ako je vrcholová cyklistika je totižto kľúčové. "

  • Optimalizujte výkon tým, že jete správne
  • Pozrite sa kedy a čo jesť pred a po cvičení
  • Dlhé a krátke jazdy vyžadujú optimálnu výživu

 

Príklad č. 1 – Tréning skoro ráno

Správne časovo zvládať denne prácu, rodinu a ešte aj tréning môže byť niekedy ťažké. Z toho dôvodu mnoho cyklistických nadšencov plánuje svoje tréningy na skoré dopoludňajšie hodiny. Iný začleňujú cyklotrasy do dennej dochádzky do zamestnania či školy.

Tento príklad počíta s tréningovou jednotkou trvajúcou do 1h 30min. 

Peter Sagan a jeho výživa

 

Príklad č. 2 – Predĺžené víkendové jazdy

Keď príde víkend, je to čas, kedy sa nadšencom podarí vyraziť na cesty bez časovej tiesne. Preto je to vhodný čas na dlhé tréningy s cieľom zlepšovania sa. Váš kalorický príjem by sa mal prispôsobiť úmerne Vášmu výkonu  a dostatok vody a sacharidov je zásadný pre maximalizáciu prínosov vytrvalostného tréningu.

Tento nutričný plán je vhodný pre tréning trvajúci medzi 3-4h záťaže. 

Peter Sagan a jeho výživa

 

Regenerácia po tréningu

Rovnako ako je dôležitá výživy pred a počas výkonu, nemenej podstatné je optimalizovať regeneráciu po samotnom výkone nasledovne.

Peter Sagan a jeho výživa

 

Autor: Daniel Healey (nutričný špecialista tímu Tinkoff-Saxo).

Preklad: Fitexpres.sk

 

Pridaj sa k nám na facebook