Vernostné zľavy extra 3-7%

Použite tekvicu na chudnutie alebo budovanie svalov

Výživa | 29. 10. 2015

tekvica

Posadnutosť tekvicovou sezónou, ktorú sa nám snažia vnútiť potravinárske spoločnosti v súvislosti so sviatkami, ktoré vôbec nie sú u nás tradičné, majú za následok množstvo potravín s príchuťou žltej tekvice. Pričom tekvicu vôbec neobsahujú. Je to nanešťastie marketingový trik, ktorý funguje.

Tieto marketingové sezónne akcie a potraviny sú aspoň na niečo. Ľudia chcú jesť sezónne. Naše telá príroda navrhla tak aby tužili po rozmanitosti, reagovali na vonkajšie podnety, zmenu, prispôsobovali sa a nakoniec adaptovali. Tak je to aj vo fitnes, poznáme vlastnú verziu sezónnosti: objemová a rysovacia väčšinou prispôsobená ročnému obdobiu.

V tejto súvislosti ma napadá aj otázka, môžeme žiť v obidvoch sezónach zároveň? Myslím tým podľahnúť sezónnosti tlačenej potravinárskymi firmami plnej umelých chutí s poriadnou dávkou cukru a škrobu, no zároveň nevypadnúť z tej svojej fitnes sezóny zameranej na náš cieľ? Odpoveď je veľké ÁNO, len nie tak ako to do nás tlačia v obchodoch. Po prvé – tekvica má mnoho zaujímavých nutričných výhod o ktoré sa potravinárske firmy radi opierajú pričom ich produkty s chuťou tekvice obsahujú aj niečo navyše čo rozhodne nepotrebujeme.

V závislosti na tom aký je váš cieľ môžete skutočnú tekvicu pripraviť na množstvo spôsobov. Tekvica je totiž neuveriteľne všestranné a chutné jedlo. Žltá tekvica chuťou pripomína sladké zemiaky, no obsahuje iba štvrtinu z ich množstva kalórií. Je to skvelá príloha, keď práve potrebujete znížiť kalorický príjem a zvýšiť spotrebu kalórií. Môžete ju variť, opekať a piecť rovnako ako zemiaky. Dokonca si môžete pripraviť aj tekvicové hranolky. Mne najviac chutí pečená v rúre ochutená štipkou soli a rozmarínom. Vďaka nízkemu obsahu kalórií nebudete musieť trpieť enormným znížením dávkovaných príloh. Čo tak pripraviť si krémovú tekvicovú polievku? Okrem skvelej sladkastej chuti vám dodá aj kopec vlákniny, ktorá vás udrží nasýtených po dlhšiu dobu.

Tekvicové semienka: Tieto malé okrúhle semienka sú perfektný zázrak počas objemovky. 50 g tekvicových semienok obsahuje 180 až 200 kalórií z čoho polovicu kalórií tvoria zdravé tuky a to z nich robí perfektný zdroj kalórií špeciálne u ľudí s problémom pribrať svalový objem. Obsahujú aj malé množstvo bielkovín (približne 9-10g) a asi len 6 g sacharidov z čoho sú 2 vláknina.
Skutočným kúzlom tekvicových semienok je obsah Leucínu, ktorý pomáha syntéze bielkovín a zvyšuje hladinu testosterónu.

Tip: Tekvicové semienka používajte do šalátov alebo len tak ako malé jedlo ale sú tiež chutné pražené s trochou soli.

Pridaj sa k nám na facebook