Vernostné zľavy extra 3-7%

Predávkovanie bielkovinami

Výživa | 19. 3. 2016

Jedávať 1 až 2 gramy bielkovín denne na 1 kg hmotnosti užívateľa je bežnou zažitou praxou jedálnička športovcov. Samozrejme sa často s týmto zvýšeným príjmom hovorí aj o možných zdravotných rizikách. Pozrime sa teda na to bližšie prostredníctvom vedeckých štúdií...

Predávkovanie bielkovinami

Akákoľvek nerovnováha v našom tele môže viesť k problémom. Vysoký príjem bielkovín je však považovaný za bezpečný. Zatiaľ čo niektoré štúdie ukazujú, že nadbytok bielkovín môže viesť ku zlyhaniu obličiek alebo kostí, obsiahlejšia revízia 111 štúdií, ktoré sa objavili v Nutrition & Metabolizm v roku 2005, sa pozrela na príjem bielkovín a funkciu obličiek. Zistili, že športovci, ktorý konzumujú viac ako 2g / kg bielkovín neprejavili žiadne problémy s funkciou obličiek.

Strava s vysokým obsahom bielkovín môže byť prospešná, ale príliš veľa jej môže ublížiť na ceste za štíhlou postavou. Dosť bielkovín je potrebných na zabezpečenie aminokyselín pre tvorbu svalovej hmoty a riadenie syntézy bielkovín, ale prípadný prebytok bielkovín bude oxidovať a telo ho použije ako zdroj energie, alebo prevedie na tuk.

Ak dlhodobo konzumujete príliš veľa bielkovín, telo začne produkovať väčšie množstvo enzýmov ktoré spália bielkoviny na energiu. Kulturisti keď konzumujú extrémne množstvo bielkovín, majú tendenciu zanedbávať ostatné živiny vrátane esenciálnych tukov, vlákniny, ovocia, zeleniny a celozrnných výrobkov. Usilujte sa o príjem 30 až 40 % kalórií z bielkovín. To poskytuje dostatok substrátu pre syntézu bielkovín a hypertrofiu bez toho, aby to viedlo telo k oxidácii bielkovín a vytláčalo tak použitie iných živín.

Zdroj výskumov: Alissa Rumsey, R.D., C.D.N., C.S.

Preklad: Fitexptres.sk

Pridaj sa k nám na facebook