Vernostné zľavy extra 3-7%

Šesť jedál denne

Výživa | 29. 10. 2013
Šesť jedál denne

Pravidlo “šesť jedál denne” udrží váš žalúdok menším, zlepší absorbciu väčšieho množstva vody, vlákniny, ovocia a zeleniny.

Profesionálni bodybuilderi dobre vedia, že konzumovať 6 a viac jedál denne je kľúčové, nie len k nárastu masívnych svalových prírastkov, ale uľahčuje cestu vášmu telu efektívnejšie spracovávať nutričné živiny a to aj v diéte. Pravidlo “šesť jedál denne” udrží váš žalúdok menším, zlepší absorbciu väčšieho množstva vody, vlákniny, ovocia a zeleniny.

Na druhú stranu to neznamená, že môžete siahnuť po každom balíčku čipsov alebo Mc čokoľvek vo vašom dosahu. Musíte sa stravovať zdravo a budovať svalové vlákna a samozrejme dodržiavať ostatné pravidlá výživy bodybuilderov.

Pravidlá

1. Konzumujte 2 gramy bielkovín na kilogram svojej hmotnosti denne.

2. Pite nie menej ako 0,05 l vody a viac na kilogram svojej hmotnosti denne.

3. Pokaždom tréningu užite zodpovedajúci doplnok výživy alebo jedlo.

4. Vždy raňajkujte.

5. Ignorujte rafinované cukry a polotovary.

6. Užívajte doplnky výživy, ktoré znásobia vaše úsilie.

Diétne obžerstvo - Kulturisti v minulosti konzumovali skrátka všetko v dosahu celú dobu ich každodennej rutiny, aj keď sa vyhýbali najnezdravším jedlám. Rovnako rýchlo ako skonzumovali večerný steak so zemiakom a zeleninkou, tak potrebovali o malú chvíľu zjesť všetko mäsité v dosahu a ak to bolo práve mäso, bolo to najlepšie riešenie. Znie to barbarsky? Iste ak to porovnáme s dnešnými liberálnejšími normami stravovania. Čo je však podstatné, fungovalo to. Ako hovorí jedno príslovie: „Neopravuj to, čo nie je pokazené.“ Ak sa vrátime do súčasnej kulturistiky, takáto konzumácia vôbec nemusí byť škodlivá...

Nechajte nás vysvetliť správne časovanie vašich šiestich jedál:

Raňajky: Uistite sa večer pred spaním, že ste pripravený ihneď ráno po zobudení naraňajkovať sa ihneď ako to bude možné. Bez ohľadu na to ako sa ponáhľate dopoludnia, musíte raňajky urobiť každodennou železnou súčasťou vášho každodenného života. Experimentujte s tým aký pomer sacharidov a bielkovín vám vyhovuje konzumovať na raňajky najviac a čo bude pracovať vo váš prospech po celý deň.

Po tréningu: Zabráňte poškodzovanie svalových buniek tým, že po každom intenzívnom tréningu skonzumujete optimálne množstvo bielkovín a sacharidov. To dostane kortizol pod kontrolu a zabraní tak svalovému katabolizmu. Všetky tieto živiny prispejú k oprave a zosilneniu svalov, pečene, čriev a imunitného systému.

Pravidlo “šesť jedál denne” udrží váš žalúdok menším, zlepší absorbciu väčšieho množstva vody, vlákniny, ovocia a zeleniny.

Pred spaním: Aj keď jedlo pred spaním bolo považované za hlavné NIE je pravdou, že minimalizuje odbúravanie svalovej hmoty počas spánku. Tu je jeden z príkladov vhodnej konzumácie pred spaním: Kazeín s jeho pozvoľným uvoľňovaním a doručovaním aminokyselín do svalov je veľmi vhodným riešením posledného jedla pred večerným spánkom. Lepším ako konzumácia srvátkového proteínu.

Vo veľkom: Niekedy je náročná konzumácia troch jedál denne. Ale na to, aby ste sa stali vypracovaným športovcom potrebujete pridať ku tomu ďalšie 3 jedlá a naplniť tak vaše svaly živinami. Otázka znie ako to urobiť, s čo najmenším úsilím? Jednoducho varte vo veľkom 1 až 2 x týždenne a ostatný čas si porcie prihrievajte. Takto ušetríte množstvo času a zbavíte sa každodennej prípravy minútiek. Ku takto pripravenému mäsu potrebujete už len prílohy ako zemiaky, ryžu, brokolicu , vločky alebo iné zdroje vlákniny a antioxidantov.
Samozrejme ak budete mať čas a chuť, varte častejšie...

Začnite vidieť výsledky: Dodržujte tieto pravidlá s odhodlaním, sústredením dva týždne a začnete na sebe pozorovať prvé výsledky. Na konci prvých dvoch týždňov začnete na svojej postave pozorovať výsledky a pociťovať energiu.
Samozrejme nič v živote nie je jednoduché a zadarmo, ako sa na prvý pohľad môže zdať a preto je potrebné vaše odhodlanie. Správna strava, tréning a regenerácia sú kľúčom k vášmu úspechu. Nič nie je dôležitejšie ako vaše zdravie a preto jedzte zdravo a užite si to!

Zdroj: flexonline.com

Pridaj sa k nám na facebook